Harga emas terkini, sensasi, sakit jiwa….sakit hati

Assalammualaikum kepada para peminat-2 dan pembaca blog geng 916……YAHOOOOOO!!!!!!!>>>HURRAAAYYYY>>>>>ADDUUUHHH.>>>>TIDAAAAKKKKK inilah ayat-ayat atau perkataan yang dapat digambarkan oleh beberapa orang yg mengikuti perkembangan ekonomi dunia, khasnya pelaburan khususnya emas…hehhee

harga emas naik…naik…naik…dan terus naik…seronok ada…takut pun ada..hehhe

bagi yang dah miliki emas…perasaan seronok tak terhingga kerana memilih emas sebagai pilihan pelaburan mereka…ye lah..bayangkan beli emas 20gram pada tahun 2009 yg berharga RM2700 sekarang pada 2011 harga 20gram dah mencecah RM3500 hampir RM800 kenaikan yak ni 29%…mau tak seronok ..macam baru lepas akad nikah pulak..hehehe…..cuba lihat gambar dibawah

kepada anda yg belum beli emas…dan yg baru nak tahu dan cuba-2 cari keyakinan pada pelaburan emas…..cuba tanya pada diri anda…

1)bilakah kali terakhir anda/isteri/ibu/akak/sesiapa sahaja yg anda kenal beli emas sebagai barang kemas?

2)berapakah harga pada masa itu?dan cuba bandingkan dengan harga sekarang?

3)kita semua paham..semua nak cari peluang pelaburan, semua orang faham bila nak melabur..mesti nak untung…ada nak untung sebulan..ada 6 bulan dan ada yang nak untung setahun…betul?tapi berapakah % pulangan yg kita nak?

4)nak yang mana?melabur banyak untung sikit atau melabur sikit untung banyak?

jika anda dah jawab soalan diatas tentu anda dah tahu…dan anda dah ada jawapannya….kita kalau nak melabur mestilah yang bagi banyak untung…kalau melabur banyak tapi dapat sikit..baik tak payah…jadi carilah pelaburan yg selamat dan menguntungkan

ok mari kita tengok harga-2 emas pada hari-2 tertentu…oleh kerana kebanyakkan peniaga-2 emas mengunakan harga dalam USD/oz jadi geng akan tunjukkan graf dalam USD/oz

ini harga emas setahun…kenaikkan 40%

ini pulak kenaikkan harga emas dalam 2 tahun….keuntungan 73%

dalam 5 tahun…keuntungan 157%

ok…ini yang jangka panjang punya graf….biasa ini yg digunakan sebab kita melabur untuk jangka panjang…apa kata kita lihat yg jangka pendek punya…

keuntungan dalam 6 bulan….23%

7% keuntungan dalam 60hari

sebulan nie….12%

ok dah cukup kot…hehehe banyakkan….betul ke?…kalau para pembaca tak percaya boleh tengk sendiri dalam website yang geng guna nie.. http://www.goldprice.org/spot-gold.html¬†explore le sendiri yek…

terbaik!!!…..

ok jika anda berminat nak tambah emas anda, nak jadikan emas sebagai pelaburan…nak main emas dgn arrahnu dan nak belajar pasa emas….hubungi saja geng, insyaallah geng akan bantu

GENG916

RAKAN EMAS ANDA

¬†P/S maaf geng terlupa nak terangkan siapa yg sakit jiwa dan sakit hati….heheheh

sakit jiwa adalah orang yg dah jual gold bar-2 mereka sebab dah hilang keyakinan pada pelaburan emas

sakit hati pulak…dia rajin tengok harga emas…tapi tak beli-beli emas…sampoi sekarang…bila nak beli mula kata harga emas dah naik.emas dah mahal…hehehe

ok..semoga kita jumpa lagi

wsalam

GENG916

RAKAN EMAS ANDA

 

You may also like...

Leave a Reply

Get Adobe Flash player