Awakening!!,2011 year for gold. Buy gold now.

assalammualikum kepada para pembaca blog geng 916…geng harapkan anda sihat sejahtera berbahagia disamping keluarga tercinta..Alhamdulillah tahun 2010 sudah habis….sekarang tahun 2011… setahun dah berlalu….ishhh rasa sekejap saja…hehehe geng rasa seronok kerana masa nielah nak buat ulasan sedikit..hehehe ye la..setelah setahun menulis artikal pasal emas, bercerita mengenai kelebihan emas dari segi penyimpan, pelabur dan perniaga emas…bagi yg dah lama mengikuti perkembangan emas dan mendapat manafaat dari blog geng…geng mengucapkan terima kasih dan tahniah…dengan harapan anda terus maju kedepan..

geng ingat lagi dulu masa geng cerita pasal emas, ramai orang tak yakin…tak percaya…walaupun dalam hati sanubari mereka tahu yang emas mahal dari masa kesemasa..tahun demi tahun…bayangkan dulu pada tahun 2001 harga emas baru RM64/gram untuk emas 916….sekarang tahun 2010 dah RM157/gram….kalau masih kata pelaburan emas tak menguntungkan…geng tak tahulah…mesti ada yg tak kena la tue..hehehe

selain dari itu geng ada ceritakan bagaimana nak mulakan simpanan emas..bermula dengan 1 dinar…dengan bantuan arrahnu anda boleh simpan dinar setiap bulan…walupun pada masa tue ada pihak yg tak suka dengan cara geng mengajar/mendedahkan teknik ini…dengan alasan geng mengalakkan orang berhutang….benar..teknik ini berhutang…tapi bukan berhutang kosong….kita berhutang atas emas kita..dah kita memang nak tebus..dengan ini terjadilah simpanan emas…bukan lagi simpanan tunai…bayangkan jika pada masa tue pada bulan disember 2010 anda mulakan menyimpan 1 dinar..yang anda beli RM543 ataupun membeli 20gram yg berharga RM2629 pada masa 2….

 

hmmmm kalau lah masa tu2 buat simpanan 1 bulan 1 dinar…bulan 3 buat sekarang mungkin dah ada 9/10 keping 1 dinar….dan harga dinar sekarang RM644..kalau jual  tolak 6% RM605….hmmm kalau beli dibawah RM605 nie dah kira untung la…ini baru jika anda sebagai penyimpan dan pelabur…jadi anda tengok harga buy back la…tapi kalau anda adalah dealer public gold..anda jual emas anda yg ada kumpul…untung..berapa dah?guna harga buyback la…siapa kata emas tak untung…boleh lihat harga semasa 1 dinar di http://www.publicdinar.com/index.php

ini masa buat 1 bulan 1 dinar….bagaimana kalau anda buat 20gram dapat 6 keping 1 dinar.?haa…ini teknik best…mari kite revisit artikal dahulu geng di 

Dapat RM6000 dalam 20 minit…..Modal 20g..dapat 6 Dinar

 

hmmm bagaimana? tarikh kaedah ini di buat adalah 1 hb 4 2010 jadi anda congak-congak lah ye…hehehe…cuma geng nak katakan disini…apabila kita terlibat dalam pelaburan…ianya bukan jangka pendek…tak ada pelaburan jangka pendek..biasanya 6 bulan atau 1 tahun….tiada orang melabur hari nie..esok dah untung…kecuali dia berniaga…hehehe..bab berniaga geng tak nak sentuh lagi sebab ada lagi artikal khas yg akan geng keluarkan khas bagi biz…jadi tunggu… bagi pelabur inilah hasilnya…ikut jangka masa/tempoh berapa lama kita melabur..sebab semua orang ada sasaran….contohnya 5 tahn…macam gambar dibawah

banyakkan?

bagaimana anda nak mulakan melabur emas?…mudah saja beli saja emas…kalau nak murah beli 1 dinar sahaja…baru RM644..kalau tak mampu bayar sekaligus…bayar saja bulanan selama 4 bulan…setiap bulan 25% dari RM644….lebih kurang RM161 sebulan…tiada interest…harga takkan naik baik harga semasa naik atau turun..sama saja….

nak beli di mana….jika anda berada berdekatan Kedah, Penang, Perak, Selangor, Kelantan dan Johor…ini adalah negeri-2 yang memiliki cawangan Public Gold…bagi yang tiada cawangan anda boleh melalui Dealer…nak senang anda hubungi geng…geng akan maklumkan kepada dealer yg berkaitan supaya dapat membantu anda..yelah..geng kan berada di Johor sekarang…jadi kalau ada orang kelantan nak beli…geng akan lockkan harga dan dia boleh ambil disana…senang saja…sebab tuelah geng mencari dealer-2 deseluruh pelusuk malaysia untuk menjadi dealer dibawah rangkaian geng…senang geng nak tolong orang-2 yg berminat dalam emas…

geng berharap semua orang akan menjadikan emas sebagai salah satu portfolio pelaburan…keran sekarang orang dah beralih kepada pelaburan bercrikan komiditi….ok…kenapa jadi begini?mudah saja…ianya berpunca dari INFLASI…..apa itu inflasi? ok anda boleh baca di artikal geng linknya:-http://geng916.com/2010/10/kadar-inflasi-meningkat-2-1-peratus-pada-bulan-ogos/

jadi apa kesannya dari INFLASI nie…mudah saja…bila nilai duit dah berkurangan yakni susut nilai…orang dah mula takut nak berbelanja…orang akan mula beli benda-2 penting saja…contohnya makan….kalau dulu orang makan diluar…orang akan mula makan dirumah masak sendiri..nak jimat..yang mana boleh buat dirumah..buat dirumah…orang mula beli barang keperluan..jadi permintaan diatas barang keperluan semakin meningkat…jadi harga barang akan naik…apabila orang tidak berbelanja…pengeluar-2 atau perngusaha barangan lain…akan mengalami kerugian….pelancongan contohnya…orang akan kurang melancong…kalau bercuti pun mungkin di kawasan tempatan…jadi pengusaha kapal terbang macam mana?bagaimana denagn barangan elektrik?haaa…ini lagi la…bayangkan pengeluar-2 barangan elektrik terpaksa bersaing produk mereka…contoh kita boleh lihat kepada television…biasanya..dulu kalau nak tengok produk baru atau model baru biasanya setahun/ 6bulan…tapi sekarang 3 bulan dah keluar produk baru….dulu tv jenis CRT…kemudian Flatscreen…kemudian ke PLASMA…then ke LCD….diantara masa plasma dan LCD setahun atau setahun setengah…..tetapi menjelang 2010…kita dapat lihat..orang mula cakap penjagaan alam sekitar..produk elektrik yg mesra alam…jadi keluarlah barangan yg jimat elektrik dan tenaga…itu awal tahun 2010..pastu pertengahan tahun 2010..keluar LCD bercirikan LED…ini pertengahan 2010. lepas tue hujung 2010 dan menjelang 2011..pesaiangan LED 3D diperkenalkan…ini menjadikan tv LCD jatuh harga….contohnya LCD 32″ sekarang ini sangat murah…dan menjadikan harga LCD 42″ sekarang adalah sama harga dengan harga 32″ sebelum nie..yup..RM2600 pun boleh sampai…bahkan geng ada jumpa LCD berharga RM666 jenis jenama Toshiba…saiz 29″ sahaja…tak percaya cuba servey harga….inilah punca inflasi…

tahun nie akan lebih ketara…harga barang akan naik…terutama barang yg diiktiraf sebagai komuditi…..jika harga barang ini naik….contoh minyak….anda akan lihat kesannya…

ini reality….para pembaca boleh lihat sendiri….di negara kita kebanyakkan barang komoditi nie kerajaan bagi subsidi…sebab tue kita rasa sedap saja….tapi jangan lupa…pemberian subsidi bukan selamanya…kalau income kerajaan ciput..tak masyuk…cukai sikit…alamat terpaksalah kurangkan subsidi…sebab tue orang marah bila harga naik…hehehe…tak perlu marah-2…sebab harga minyak memang dah naik..patutnya kita berterima kasih kerana kerajaan masih teruskan pemberian susbsidi…

oklah..jadi kita beralih kepada point kita..emas adalah salah satu barangan komoditi…jadi harganya akan naik tahun ini…tiada buble-2….yang akan jadi bubble…adalah nilai matawang…jadi sesiapa yg suka invest dalam bentuk matawang…tunggulah…..terutama USD…hehehe…

ok sekian dahulu dari geng…ingat jika anda ada sebarang persoalan ,pertanyaan, niat nak beli emas, dan nak tambah income dalam biz emas…call saja geng 0134353317…sms pun boleh…

GENG916

RAKAN EMAS ANDA

You may also like...

Leave a Reply

Get Adobe Flash player