Jurus Emas Geng916:- Kaedah simpanan emas 3 kali pajak

Assalammualaikum kepada para pembaca sekalian..diharap para pembaca berada didalam sihat sejahtera…geng berasa sangat gembira setelah mendapat tawaran sebagai MASTER DEALER Public Gold…ini merupakan satu pencapaian dalam hidup geng ..yelah setelah beberapa kali melalui kegagalan, tak sangka pulak kejayaan didalam bidang emas ini sebagai pengajar emas,penasihat, pemudah cara, penjual, dan pembeli emas memberi satu peluang kepada geng untuk meningkatkan ekonomi geng…alhamdulillah syukur kepada Allah…

kali ini geng nak mengajar sesuatu kepada para pembaca dan peminat emas…geng tahu walupun para pembaca teringin nak jadi dealer Public Gold tetapi tidak cukup modal..tapi jangan jadikan ini alasan untuk tidak menyimpan emas…kali nie geng nak ajar satu teknik dalam jurus emas geng..hehehe macam cerita pendekar pulak..hehehe

ok jurus ini hanya untuk individu atau keluarga ataupun kumpulan untuk menyimpan emas sahaja…dan mesti ada emas fizikal..hehehe emas maya…sorry tak layan…sebab kena guna arrahnu jadi sebelum nak guna kaedah ini silalah belajar ilmu arrahnu dulu ataupun fahami konsep dan kenal ar-rahnu yg anda nak lakukan ..dulu geng dah ceritakan mengenai kaedah ini (SILA RUJUK:- Dapat RM6000 dalam 20 minit…..Modal 20g..dapat 6 Dinar)…ini umpama ulangkaji dan keputusan hasil ujian yang geng lakukan kepada geng dan seorang pelangan geng..

dahulu semasa geng perkenalkan kaedah ini…ramai orang bagi komen dan kritik…ada yang membina dan ada yang menghina sindir…biarlah geng malas nak layan..sebab geng tahu kaedah ini adalah yg terbaik..sebab kalau kita ada fakta dan terbukti kita boleh yakin..berbanding dengan orang yg suka mengkritik sedangkan beliau tidak alaminya sendiri…hehehe biarlah…banyak complaint tapi kerja tak jalan tak guna jugak…ok

mari kita lihat gambar dibawah ini:-

baik apa yang kita lihat di atas adalah satu gambar flow pejalanan proses pajakkan yang dilakukan oleh salah seorang pelangan geng dan dia adalah sub-agen geng

proses ni dilakukan pada 1 hb April 2010 dan mari kirakan serba sedikit

saudara yazid telah memajak 20g milik beliau setalah dia beli emas dengan geng….jadi nilai pinjamannya adalah RM1800 dengan upah simpan sebulan RM19.40….dengan duit ini en yazid membeli lagi emas dengan geng tapi bukan gold bar tapi dinar..dia membeli 1 dinar 3keping…yang berjumlah RM1638…kemudia en yazid pajak semula 3 keping 1 dinar tadi dan mendapat RM1050 dengan upah simpan RM11.30/bulan…

dengan duit tadi beliau membeli lagi 2 keping 1 dinar berjumlah RM1092 …kemudian dia pajak 2 keping 1 dinar tadi dan medapat pinjaman RM700 dan dengan duit ini en yazid membeli emas 1 dinar dari geng juga…

jadi jumlah pajakkan yang beliau buat adalah 3 kali….dan dengan 20g beliau ada 6 keping 1 dinar…5 dinar dipajak 1 dinar disimpannya…buat ibu emas hehehe

jadi rumusannya

jumlah tempoh matang adalah 6 bulan dan bayaran bulanan (geng suka amalkan bayaran bulanan agar mendisiplinkan diri)

Emas 999.9 20g

jumlah pinjaman RM1800 …. bulanan 1800/6 = RM300/bulan

upah simpan RM19.40/b …. jadi selama 6 bulan ..19.40 x6 = RM116.40 (untuk 6 bulan)

Emas 1 dinar 3 keping

jumlah pinjaman RM1050….bulanan 1050/6=RM175/bulan

upah simpan RM11.30/b …. jadi selama 6 bulan…11.30×6= RM67.80 (untuk 6 bulan)

Emas 1 dinar 2 keping

jumlah pinjaman RM700….bulanan 700/6=RM116.70/bulan

upah simpan RM7.53/b …. jadi selama 6 bulan…7.53×6 = RM45.18 (untuk 6 bulan)

 

jadi jumlah bulanan yang perlu dibayar oleh en yazid:-

RM300+RM175+RM116.70 = RM591.70 sebulan (selama 6 bulan)

pada akhir penebusan saudara yazid kena bayar upah simpan sebanyak:-

RM116.40+RM67.80+RM45.18 = RM229.38 (dibayar semasa menebus emas)

En Yazid mula pajak pada 1hb april 2010 dan dijangkakan akan tabus pada bulan September nanti

jumlah emas permulaan beliau:-

Emas 999.9 20g = RM2639

Emas 916 1 Dinar = RM546 sekeping….6 keping = RM3276

jadi jumlah semua emasnya = RM2639+RM3276 = RM5915

sekarang 13 june…2 bulan selepas pajakkan berapa nilainya sekarang?

Emas 999.9 20g = RM2881

Emas 916 1Dinar = RM595…x6 =RM3570

jumlah nilai emas beliau terkini= RM2881+RM3570 = RM6451

keuntungan beliau adalah RM 5915 – RM 6451 = RM536…perggg baru 2 bulan…tak untung ke?

hmmmm bagaimana dengan geng yang mula simpan pada bulan 3…

geng biarkan kepada anda untuk kirakan sendiri..harga emas semakin naik…jangan tunggu lagi…jangan bagi alasan untuk tunggu harga turun…lebih baik beli jika ada duit…kalau takleh buat cara ini ada banyak cara lain..hanya perlu tanya saja…tanya siapa? tanyalah geng…geng sedia membantu anda kerana

GENG916

RAKAN EMAS ANDA

0134353317

You may also like...

7 Responses

  1. naim says:

    Menarik.. bagus.. memang dalam perancangan.. mari kita lihat berapa kita dapat dari hasil tersebut… ANDA BUAT ANDA DAPAT… tgk jer tak syok beb..

  2. farhanah says:

    menarik.sebenarnye dah mula kumpul barang kemas sedikit utk future investment tapi x syoknye beli barang kemas ni kena bayar duit tukang juga.so nak tanya kalo beli dinar tu kena juga ke duit tukang?(saya sgt mentah dalam hal emas ni)

  3. Admin says:

    tak apa…yang dah ada jangan dipersia-siakan pengunaannya..selagi ai emas masih ada gunanya..semuanya telah saya terangkan dalam blog…tak faham boleh tanya sms saya di 0134353317 saya sedia membantu anda
    untuk makluman dinar tidak dikenakan kos tukang…kami tidak kenakan sebarang kos tukang keatas emas keluaran kami..

  4. Ban says:

    Assalamualaikum….. bagaimana kalau saya nak jana duit saya sebanyak RM30k ni dengan membeli emas??? berapa pulangan yg saya dapat per bulan???? boleh explain???

  5. Admin says:

    wsalam…
    sebenarnya pelaburan emas adalah pelaburan jangka panjang…biasanya dikira selama setahun (1thn)…setakat nie tiada jaminan dalam bentuk bulanan kerana ada kena faham jika anda memiliki emas…dan anda nak mengambil untung dan nak merasai keuntungan emas..anda kena jual…biasanya emas pg akan potong 5%-6% jika kita jual semula emas yg kita beli dari syarikat…jadi untuk mendapatkan keuntungan melebihi harga potongan 5%-6%..kena tunggu setahun….kerana kebiasaannya kenaikan dalam RM adalah 15% keatas…kamu boleh lihat dalam artikal saya bertajuk http://geng916.com/2011/01/awakening2011-year-for-gold-buy-gold-now/
    berlain jika anda berniaga…pulangan dalam bulanan boleh dicapai melalui komisyen dan jualbeli emas
    tapi jika anda setakat nak melabur…keuntungan bulanan adalah mustahil….mustahil sama sekali..sebab setiap emas ada spread..susut harga…atau harga potong…
    jadi biasanya kena invest melebihi setahun…5 tahun sahaja purata 39%….lihat saja graft yg saya letakkan dalam artikal saya tadi

  6. Ban says:

    sebab baru2 ni saya ada dengar kawan2 sistem ar-rahnu.. dia kata dengan ar rahnu.. kita beli emas 999.9 dengan 30k so nilai emas 999.9=128.84..jadi dengan duit 30k kita boleh dapa emas 999.9… 30k/128.83= 232.8g emas 999.99.. dan di pajakkan ke arrahnu agro bank.. dengan 232.8g yg kita ada di pajak d agro bank akan mendapat pulangan selama 3 bulan… dengan hasil pajakan tersebut..paling minimum yg kita gadai emas tadi 1g=RM5 tolak dengan sewa dll.. so selama 3 bulan kita dapat pelaburan emas tersebut..232.8gxRM5=Rm1164.. ok boleh bagi penjelasan sedikit dgn cara ini??

  7. Admin says:

    oic..teknik yg rakan kamu ceritakan adalah teknik yg dipanggil overlap…dimana mereka akan pajak semua emas mengikut nilai baru…dimana emas yg ada didalam arrahnu dibiarkan untuk dijadikan modal…ianya seperti menukarhan hutang jadi income…tapi sebenarnya anda masih berhutang…
    contohnya:katakan dari 30k emas anda anda dapt pinjaman RM21k…3 bulan kemudian harga emas naik..katakna pajakkan baru emas anda yg didalam arrahnu RM23k…jadi yg lama-yang baru…RM21k-RM23k….jadi baki RM2k…RM2k nielah yg akan kamu dapat…(bergantung kepada kenaikan dan perubahan harga emas pada arrahnu)
    untuk dapatkan duit ini anda kena mahir dan mesti peka pada pasaran harga..kena tahu bila nak buat overlap pajak…kerana tiada jaminan harga emas akan naik setiap tiga bulan..
    kaedah ini sangat berisiko…
    cuba kamu tanya pada diri kamu…
    kalau kamu pajak sampai pinjam RM21k…katakanlah kamu main selama 3tahun..dan harga emas kamu dah naik RM26k…bagaimana kamu nak tebus emas kamu?kamu ada cash ke?atau kena buat loan semula semata-2 nak tebus emas?

    jika kamu berminat anda boleh buat dan saya boleh bekalkan emas mengikut lokasi arrahnu yg anda nak buat…tapi tiada jaminan dari saya..semuanya terpulang kepada anda..

Leave a Reply

Get Adobe Flash player